Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-20, 10:58   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Blir så irritert!!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Skal det virkelig ikke mer til for å gi opp? At du etter å ha gått ned en kilo hver uke til nå plutselig opplever å ha gått opp litt, så er alt bortkastet?

Du må se litt langsiktige trender her, ikke se blindt på ukesveiingen. Veken kan fort svinge et par kilo fra en dag til en annen. Om du veier deg igjen om et par dager før du kanskje et helt annet tall.

Jeg for min del kan oppleve opptil 2 kg vektvariasjon på ett døgn. Og da er det ikke fett, det er i alle fall helt sikkert!

Nei det skal dessverre ikke mer til før jeg gir litt opp. Jeg er sterkt medisinert og sliter etter en operasjon jeg hadde for mange måneder siden. Jeg har gått opp alle kg som jeg gikk ned på lavkarbo for noen år siden. Og lagt på meg minst tjue kg over den grensen jeg syns er på en måte akseptabelt. Blir feil ord å bruke da men du skjønner.

Jeg får knapt nok bevege meg. Så jeg bestemte meg for at da kunne jeg bruke tiden på å legge om kostholdet og finne tilbake til den gode maten jeg spiste før. Til vanlig så jobber jeg lange dager og har hatt null energi til å tenke kosthold i det hele tatt. Og nå når jeg endelig har lagt om og drevet på med dette en liten stund. Gått ned ca en kg i uken helt frem til nå. Dvs at jeg har ikke rast ned flere titalls kg, men gått ned litt. Så plutselig viser bare vekta en kg mer. Det virker som kroppen henger på en måte. Det vil ikke løsne. Jeg tror det må være på grunn av smertene og medisineringen.

Men som du sier jeg må bli flinkere til å ikke fokusere sånn på vekten. Men dessverre så har det vært eneste hobbyen jeg har hatt siste tiden. Spenningen det er hver morgen å se om tallet har blitt mindre. I det jeg skriver dette her så innser jo jeg at det ikke er bra å sjekke den fordømte vekta så ofte. Har aldri gjort det før heller, da har jeg bare tatt en kontroll veiing innimellom liksom.

For når man legger om kostholdet på den måten så merker man det fort på forskjellige ting. Jeg er snar å merke det på magen blir fort mindre. (Jeg har stor mage) Men denne gangen så uteblir det på en måte. Klart magen står ikke ut slik den gjorde men når jeg har spist så striks som jeg har gjort lenge nå så burde det vise mer. Men det jeg tror det har litt med medisinen jeg tar også. Eller at jeg ligger for høyt i kalorier i forhold til aktivitetsnivået mitt. For det er jo lik null.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat