Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-09, 01:08   #1
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Skjoldbruskkjertelen trenger jod for å kunne produsere stoffskiftehormonet thyroksin.
Lavt inntak av jod kan føre til lavt stoffskifte og dermed lav forbrenning. Hos noen av dere kan gjerne lavt stoffskifte være skyld i den vektøkningen dere har opplevd og lav stoffskifte kan også gjøre det vanskeligere enn nødvendig å gå ned i vekt.

Vil dermed anbefale dere å prøve ut Kelp, som selges i de fleste helsekostbutikker, som inneholder tang. Tang er rik på jod.

Ikke ta for mye kelp (mer enn 2 tabletter dagen) ettersom symptomer på for høyt stoffskifte ikke er særlig behagelig Da tenker jeg spesielt på kramper som jeg fikk da jeg tok for mange.

Overforbruk kan muligens også skade skjoldbruskkjertelen.

En til 2 tabletter daglig vil uansett ikke være skadelig ettersom skjoldbruskkjertelen er avhengig av jod. Jod finnes typisk i melkeprodukt som det gjerne ikke konsumeres for mye av blant folk på forumet. I tillegg til saltvannsfinsk og skalldyr samt salt med tilsatt jod.

Jeg konsumerer lite av alle disse produktene og regner med at flere er som meg.

Prøv det ut noen uker og kom med tilbakemelding

Selen er også viktig for stoffskifte, men dette finnes det en del av i kjøtt og fisk. Det blir opp til hver enkelt og vurdere om de ser nytten av dette.

Kilde: http://www.lommelegen.no/374991/hypo...e-og-vitaminer

__________________



Sist redigert av Mr. Muscle : 27-08-09 kl 21:45.
Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat