Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-11, 23:59   #27
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Gluten/kaseinfri diett + lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, men det er jo det jeg har sagt hele tiden! I flere år, faktisk!
Legen bare foreslo en haug med prøver i tillegg, da jeg var innom for å få rekvisisjon til å sjekke jod og stoffskifte (han kan bli litt overivrig og triggerhappy på prøvetaking), deriblant flere allergiprøver, og en av dem var kumelk. Jeg vet jo man må ta laktosebelatning for å sjekke laktoseintoleranse, og det gjorde jeg for flere år siden, og ettersom den testen kom ut negativt, så sa legen at det da måtte være kasein som fikk meg til å reagere på meieriprodukter. Men jeg fikk altså ikke helt med meg hva denne kumelkprøven handlet om, men antar at det må ha vært for kasein, for det er vel ikke andre stoffer i melk man kan reagere på da. Huska ikke hvilke prøver det var snakk om før jeg ringte legekontoret og ba dama i telefonen ramse opp hvilke prøver jeg tok der.

Med legen sa ikke at du skulle spise melkeprodukter før du testet deg? Litt rart i tilfelle, siden man gjerne må ha spist det "jevnlig" i i hvert fall en tre ukers tid for å ha en sjans til å få et nogen lunde pålitelig svar så vidt jeg har forstått...
Ellers går det jo an å reagere på andre proteiner i melken enn kasein, da, slik som laktalbumin og laktoglobulin

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat