Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 18:09   #33
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Gluten/kaseinfri diett + lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Har ikke noe trøst å komme med, bare en godt ment oppstrammer:

Ikke tenk erstatninger, istedet for ditt eller datt, for det enten funker ikke eller bare er virkelig skuffelse, som er nesten verre.

Tenk på deg selv som en slags neandertaler, ingenting ut av pose eller pakke. kjøtt/fisk/kylling/egg og salat og grønnsaker. Sånn er jeg og sånn er det, sier ungene med div handicap på barnetv.

Og hvis du tror du virkelig sliter, tenk på min sambo som skal på hv-øvelse, med kommando-ansvar, utstyr i troppen på mange hundretusen, ca 25 kilo på hver, skogsterreng med råtten snø, 19 timer ute-tjeneste i døgnet, ikke noe eget kjøkken el kjøleskap.
For ingenting er god nok grunn til å slippe...


Jeg er vanligvis veldig positiv til dette, fordi at jeg føler meg jo mye friskere i magen uten gluten/melkeprodukter, og merker at det(ene alene eller med lavkarbo) funker veldig bra med ADHD'en min, klarer å stå opp om morran, og gjøre lekser og slike ting, og som en bonus har jeg fått mye renere hud. Vegrer meg virkelig for å spise gluten og melkeprodukter for jeg husker hvor mye jeg slet før, og merker hvor behagelig livet er nå. Og stort sett, så spiser jeg bare grønnsaker, egg og kjøtt(brukte mye ris før da), for jeg orker ikke styre med all den matlaginga så ofte. Men så har jeg blitt så inspirert av mange oppskrifter og mennesker her inne, og fått litt lyst å prøve å lage mat man vanligvis kjøper halvferdig/ferdig, fra bunnen av og jeg synes det er spennende og ha et prosjekt med maten egentlig. Men så blir jeg litt lei meg, når alt blir så veldig vanskelig, og det er få glutenfri/lavkarbo oppskrifter der ute, og jeg ikke har nok år med erfaring på kjøkkenet til å bruke til å lage min egen oppskrift

Men jeg må vel bare lete videre, og prøve litt nå og da

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat