Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-04, 18:57   #7
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Thumbs down

Så enig, så enig

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg har lagt merke til at det er de barna som er mest sære i matveien som vokser minst. Mange barn spiser ikke kjøtt fordi det kan være litt seigt å tygge og fisk, det spiser ikke foreldrene engang . Brød med helkorn skal de heller ikke ha og grønnsaker spiser de bare hvis det er kokt for lenge. Når barn spiser bare mosa mat til langt oppi tenårene er det ikke så rart de ikke vokser. Det går i pølse, fiskeboller, pannekake og spagetti med en kilo ketchup på. Og brus og godteri det får de nesten hver dag så mye som de greier. Foreldrene er bare glad til de bare spiser noe. Det blir forlite protein av ett slikt kosthold og da går det utover veksten.

Ååh - endelig noen som er enige med meg på dette området. Poeng til deg. (Det er det flere på siden her som er forresten).

Jeg er så enig. Flesteparten av ongas venner som spiser hos oss, liker ikke "frø" i brødet. De må ha loff, Kaptein Sabeltannbrød eller Ole Brum-brød. Og det har vi aldri! Jeg har hatt barn på overnatting som ikke har spist noe fordi de ikke har likt det grove brødet vårt - og ikke likt knekkebrød! De burde hatt med niste.
En liker ikke brød, bare med ost og ketchup varmet i ovnen!
En liker ikke sjokoladekake - eller forresten bare noen typer!
En liker ikke kaker!
Fisk, nøtter, kjøtt og massevis av grønnsaker er selvsagt vanlige jeg-liker-ikke-matvarer. Og massevis av frukt og juicer er på ikke-listen.
Og nye og fremmede ting - for Guds skyld ikke prøv å server barna det. Vi har stadig alt for "rare" middager her i huset til at de engang vil smake.
Tunfisk - erru gær'n. Bønner - nei takk. Torskerogn - niks.
Denne listen kunne jeg fortsatt i evigheter.

En liten søt historie fra en bursdag hos oss:

- Vil du ha en bolle, Joachim?

- Nei, jeg liker ikke rosiner, jeg.

- Du kan bare ta ut rosinene!

- Jeg liker ikke boller heller, jeg.

Ha...ha...ha!

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat