Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-14, 22:47   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Multiallergiker trenger lavkarbokokebok

Muslien du linker til inneholder 1/3 nøtter/mandler; kan liksom ikke helt forestille meg at det går og bytte det ut med gresskarkjerner og fremdeles få det til og smake godt. Bokhveteflak inneholder 62,5 karbohydrater pr 100 gram og selv om jeg bruker f.eks. bare 10 gram bokhveteflak, så er jeg over grensen karbohydrater jeg kan ha til et måltid (og da har jeg ikke regnet med karbohydratene i resten) Havremelk bruker jeg noe av i sauser, men det er for søtt i smaken til at jeg kan si at jeg liker smaken av det rent. I tillegg er 100 gram havremelk 6,5 karbohydrater....
Glutenfritt mel har enda mer karbohydrater enn vanlig mel, og siden diabetesen min tvinger meg til og holde meg på ca 5-6 karbohydrater pr måltid, er glutenfritt mel utelukket. Dessverre.

Jeg er for tiden lite flink til og spise nok; ingenting som frister i grunnen. Jeg spiser 1700-1800 kcal pr dag, og jeg spiser vel en streng variant av Palero uten nøtter/mandler/peanøtter, hvit fisk og absolutt ingen meieriprodukter.

Skal til privat ernæringsfysiolog i midten av neste måned og håper inderlig på litt hjelp der. Slik det er nå er det ikke gøy og vekten kryper nedover (ligger nå på 37-tallet)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 04-01-14 kl 22:56.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat