Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-05, 20:50   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?

Jeg har mentalt store problemer med å akseptere blodtypedietten. Jeg skjønner godt kritikken mot forskningsmetodene, og jeg er veldig i mot måltidsforslagene. Man kan jo sulte i hjel på dem...

Men jeg ble pga seriøs magetrøbbel anbefalt å prøve blodtypedietten av en terapeut i kinesisk medisin (ayurveda er en del av den), og det viste seg faktisk at det stemmer. Eller, jeg tåler ikke en del av det som står på min blodtype (AB), men alt det jeg tåler er på listen, ingenting utenom. Og jeg har flere ganger tatt sjangsen på å spise noe nytt uten å sjekke boken, eller i det hele tatt tenke på å gjøre det, og resultatet: akutt magesjau. Når jeg har sett etterpå, så skulle jeg ikke ha det...

Så mitt råd til dem som lurer på blodtypedietten er:
Ikke bruk den, men se på listen over hva som er medisinsk og nøytralt, og basser hoveddelen av maten du spiser på det. Men fordel maten etter lavkarboprinsiper. Vi har alle godt av å holde hormonene i sjakk med lavglykemisk mat, og av å gi kroppene våre nok byggesteiner (proteiner).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat