Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-14, 21:57   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Økende smerter - reumatisme? Anti-inflammatorisk kosthold?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hos privat ernæringsfysiolog fikk jeg vite at svinekjøtt er det jeg skal være aller mest forsiktig med fordi svinekjøtt inneholder et stoff som faktisk trigger betennelsetilstander i kroppen.
Sukker er jo en annen viktig trigger, men det slipper jo vi heldigvis unna.

Dessverre har jeg ikke hørt om noen dietter som fjerner alle symptomer; kunsten er å leve best mulig med smertene og unngå de tingene som trigger (hver er elspert på egen kropp og finner sin "oppskrift")

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Jeg må holde meg unna alt med stivelse - klarer jeg det har jeg mindre smerter. Svinekjøtt spiser jeg minimalt av og likeså tomater - da dette gir meg mer smerter.
Sukker og kunstig søtning likeså.

Svinekjøtt spiser jeg ikke så veldig mye av, det går mest i kylling, laks og kjøttdeig/karbonadedeig av storfe egentlig. Tomater... Det betyr at jeg ikke bør kjøre nedpå med makrell i tomat heller. Hm.

Nåja, jeg må vel bare prøve meg litt frem. Takk for tips!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat