Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-15, 19:41   #2
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: The AltShift diet

Mange visninger men ingen svar, hehe. Tolker det som at jeg er litt alene om å teste AltShift. Men altså... i dag startet jeg og jeg kommer til å registrere litt her i denne tråden. Om ikke annet, så for min egen del.

Jeg startet altså med 3 uker LCHF og det ga 6 kilo vektnedgang og 16 cm totalt, på ulike mål.

I dag startet jeg på AltShift 3-Shift - de tre dagene med veldig lite fett og mye stivelse. (Det blir nok i praksis også lavkalori, for de fleste). Spiser ikke gluten og korn nå heller, men andre typer stivelse. Ris, poteter, mais osv. Og normale mengder protein, fra magre kilder. Etter tre 3-Shift dager, kommer altså fem 5-Shift, som er som LCHF.

Så i dag har jeg spist "motsatt" av LCHF. Foliebakt torskefilet og basmatiris, fettfri kjøpedressing på salaten og frokost var bær blandet med fettfri yoghurt+cottage cheese. Og jeg hadde masse Styrk-melk i teen. Skyr er også fettfri, så det inngikk i lunsjen i dag. Og en pære kunne jeg også spise i dag. Første frukt på 3 uker. Det var veldig allright.

Spent på om jeg merker noen forskjell.
Spent på om vekta fortsetter nedover.
Spent på om jeg greier å unngå cravings på 3S-dagene
Spent på når ketostixen mister farge. Fortsatt mørk rosa. Ketosen går ikke over så fort som jeg trodde.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat