Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-10, 21:21   #20
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Dere som gikk til legen før start på ketolyse

I denne sammenheng kan jeg vel nevne at jeg for kort tid siden fikk en e-post fra en allmenlege som hadde funnet frem til bloggen min (www.lenabeatrice.net).
Han likte bloggen veldig godt og ville anbefale sine pasienter å ta en titt i den , sine overvektige pasienter altså.
Etter spørsmål fra meg, om han var for lavkarbo, så presiserte han at han ikke ville nøle med å anbefale noe som var til sine pasienters beste.
Hvis lavkarbo funket for de som slet med overvekt så så han ingen grunn til å fraråde.
Dog fikk jeg inntrykket at han var skeptisk til lavkarbo som livsstil, og han ville ikke uten videre råde sine diabetespasienter til lavkarbo, og her kom kolesterolfrykten inn i bildet (ubegrunnet som jeg ser det).
Men, han skrev samtidig at han var åpen for nye ting, og det synes jeg er bra :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat