Tråd: Frustrert!
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-13, 11:34   #18
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg regner med at legen din har sjekket jernstatus grundig? Både lavt jern og hypothyreose kan føre til høy puls siden hjertet ikke klarer å få nok oksygen rundt ved normal puls under lavt jern/ uelastiske årer som ofte oppstår med lavt stoffskifte...? (Og at du er utredet for svangerskaps relatert hashimotos/lavt stoffskifte?)

Beklager avsporing;
Kan altså jernmangel gi høyrere puls? Har du en artikkel, eller noe skriftelig om dette?

Min mor ble satt på Selo-Zok pga forhøyet puls for ca 6-12 mnd siden, nå har hun akkurat fått konstatert langtkommet kreft med masse spredning, og da det ble oppdaget så var jernlageret (og blodprosenten) meget lavt. Hun har fått jern intravenøst to ganger, og blod flere ganger. Tok lang tid før fastlegen tok blodprøver av henne, og til slutt krevde hun det selv fordi hun ikke følte seg bra, og da ble det endelig oppdaget at hun hadde lav blodprosent/ jernlager, som videre førte til at kreften ble oppdaget. Nå, etter bare et par uker etter kreftdiagnosen med tilhørende jern og blodtilførsel så tok kreftlegen bort betablokkerene (Selo Zok) fordi de trengte hun ikke lenger... Jeg er vel kanskje litt bitter for at det har kommet så langt, uten at det har blitt oppdaget, iallfall når jeg leser at jernmangel kan gi høyrere puls. Mor har gått regelmessig til legen et par ganger i mnd pga Marevanbruk i årevis, så trist at han ikke har tatt de nødvendige blodprøvene før nå nylig...

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat