Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-11, 02:41   #1
Irith
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Montreal, Canada
Innlegg: 10
Irith er på en erverdig vei

Spise nok karbohydrater?

Hei!

Ny som jeg er så leser jeg og prøver å finne så mange svar på mine spørsmål selv.. Men det er en ting jeg ikke blir helt klok på...
Og det er disse karbohydratene.

Lindberg passer for meg på veldig mange måter, kanskje spesielt fordi jeg har PCOS og er insulinresistent..

Men så har jeg gått på lavkarbo i to uker. Går riktignok ikke noe særlig ned, men litt. Og det er bra det, i forhold til at jeg ikke har kommet i gang med trening enda.
Men jeg får ikke i meg nok karbohydrater i følge Dr.Lindberg.
Jeg ligger nemlig på et sted mellom 30 og 50 karber pr dag.
Så hva gjør jeg?

Jeg spiser linser 2-3 dager pr uke, resten spiser jeg litt salat evnt bare grønnsaker til middagene mine. Grønnsaker er en del grønne bønner og fersk rosenkål i tillegg til blomkål, brokkoli, sopp og litt løk. Jeg steker maten i smør, og bruker kanskje fløtesaus en gang i uka. Så jeg får ikke i meg mye fett heller...

Frokost består stort sett av enten 2 egg tilbredt på en eller annen måte evnt 1 skive med hjemmelaget lavkarbobrød med både pålegg og noe grønt på.
Lunch er ofte gårsdagens middag, evnt salat med noe proteiner i (egg, kylling..)
Også har jeg et mellmmål hvor jeg enten spiser ett kokt egg eller noen cherrytomater, mest bare for å stille sulten frem til lunch.

Hvordan får dere det til å funke med karbohydrater? For om man ikke får i seg nok, så må man jo erstatte de med noe annet enn bare protein og salat. Mer fett? Det skurrer også, siden man skal være forsiktig med fettet også.

Er det noen der ute som har noen gode råd?

__________________
Første store mål er å nå 80 kilo!


Irith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat