Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-11, 17:50   #16
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og overgangsalder

Jeg har alltid hørt at man menstruerer i tretti år, og så kommer overgangsalderen, men det er nok bare en gammel myte. Jeg var 10 og 1/2 år da jeg fikk mensen, og nå nærmer jeg meg 47.
Da jeg var hos endokrinolog for to og et halvt år siden fikk jeg vite at utifra mine blodprøver var overgangsalderen rett rundt hjørnet., men jeg er fremdeles som ei klokke....tikker og går og vil ikke stoppe.
Så på noen prøver tatt ved Aker i sommer at jeg har plutselig fått for høyt østrogennivå (jeg burde ha for lavt siden jeg har lavt stoffskifte/Hashimoto, men jeg ligger over referanseområdet), har dette noe å gjøre med kommende overgang???
Spurte legen min, men hun visste ikke hva for høyt østrogennivå kunne bety

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat