Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-13, 21:43   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvorfor gjør du det? Man er ikke flink fordi man spiser. Man spiser ikke for å være flink, men fordi man er sulten og vil bli mett og gi kroppen næring.

Jeg mener man skal rose litt når et kresent barn våger å smake på noe nytt, men ikke dersom et barn spiser opp maten sin selv om det egentlig er mett for lenge siden - da spiser det opp bare for å glede deg. Og man legger et fint grunnlag for nettopp overvekt... Min mening i alle fall.

Jeg sier ikke at han er flink fordi han spiser opp maten sin,mer det at jeg sier at han kommer til å bli stor og sterk. Men det er jo ikke alltid sånn at man blir stor og sterk av å spise mye mat, mange blir heller tykke.
Nå spiser nok ikke mitt barnebarn på 5,5 år mye mat for å glede noen, for han er veldig av og på.
En dag kan han spise fryktelig mye for neste dag å spise svært lite.

Ellers så blir jeg litt skeptisk når noen sier her at barn kan få spise så mye de vil for jeg jobber også i barnehage og jeg får nesten litt vondt i meg når jeg er enkelte barn spise flere store porsjoner havregrøt de dagene vi har det. Fatter ikke hvordan de får plass til all maten jeg og kan det virkelig være bra til magene deres?
Var selv et storspist barn og ble en veldig storspist voksen. Ikke uten grunn at jeg måtte ta en vektoperasjon for noen år siden.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat