Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 06:06   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg sier ikke at han er flink fordi han spiser opp maten sin,mer det at jeg sier at han kommer til å bli stor og sterk. Men det er jo ikke alltid sånn at man blir stor og sterk av å spise mye mat, mange blir heller tykke.
Nå spiser nok ikke mitt barnebarn på 5,5 år mye mat for å glede noen, for han er veldig av og på.
En dag kan han spise fryktelig mye for neste dag å spise svært lite.

Ellers så blir jeg litt skeptisk når noen sier her at barn kan få spise så mye de vil for jeg jobber også i barnehage og jeg får nesten litt vondt i meg når jeg er enkelte barn spise flere store porsjoner havregrøt de dagene vi har det. Fatter ikke hvordan de får plass til all maten jeg og kan det virkelig være bra til magene deres?
Var selv et storspist barn og ble en veldig storspist voksen. Ikke uten grunn at jeg måtte ta en vektoperasjon for noen år siden.

Å la barnet sitt spise så mye det vil må da være helt greit så lenge det evner å regulere det selv ettersom hvor mett det er. Det kommer jo også helt an på hvor aktive de er. Nå har jeg et barn som spiser for lite, så det har aldri vært noe issue for oss sånn sett. Det viktigste er vel å gi ungene et sunt forhold til mat og at de lærer seg å stoppe når de er mett. Gir man dem et sunt og variert kosthold tror jeg den reguleringen ofte kommer automatisk. Men noen unger vil vel trenge litt mer styring på mengdene enn andre.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat