Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-14, 19:26   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo for hele familien - for dyrt?

Akkurat nå er vi bare fire voksne mennesker i huset, men vi lever alle lavkarbo.
Jeg lever strengt lavkarbo (ketogent), mens de andre ligger mellom 70 og 100 karbohydrater pr dag.
Det vil si at av og til får de f.eks. en glutenfri pizza, glutenfri pasta og også litt ris eller litt potet til middagen.
Det er klart dyrere og spise kvalitetsmat framfor billig søppelmat, men noe sparer vi inn på godteri/brus etc som ikke lenger blir kjøpt og mye sparer vi inn på at maten er sunnere for kroppene våre og dermed har vi mindre problem knyttet til et dårligere kosthold.
Vårt matbudsjett er stort, men vi er som sagt fire viksne storspiste mennesker (høy forbrenning) og jeg spiser f.eks 4000 kcal pr dag der det meste kommer fra dyre varer som kjøtt, kokosolje, frø. etc.
Totalt ligger vårt matbudsjett på 12000 i måneden, men igjen; jeg kjøper f.eks. økologisk der jeg kan det og min mat er klart dyrest i familien. Regnestykker tilsier at jeg alene spiser for nesten 5000 kroner i måneden....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat