Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-10, 14:57   #16
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: South Beachernes middagstips!

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hva er Hallomi?

Legger du ut oppskrift på Bolognese? Det ønsker jeg meg skikkelig!

Halloumi: http://en.wikipedia.org/wiki/Halloumi
Skjær i tykke skiver, grill/stek, spis! Noen synes konsistensen er litt rar, men jeg elsker den! Ganske salt, og godt alternativ til kjøtt. Kan brukes til salater, middager, etc.

Bolognese: Tja, tar det etter smak og behag.
Men igår:
1 pakke tomater (sånn som er ferdig moset eller mos selv)
Løk
hvitløk
helst fersk sopp
krydder, salt, pepper, orgegano.
Bitteliten dasj fløte

Stek sopp, løk, hvitløk og la steke til det er mykt.
Ha i tomater, la det surre en stund, helst til den tykner (Italienere har mye vann i og lar den stå i timer!) eller til du ikke gidder mer.
Så en liten skvett fløte mot slutten, det balanserer ut syrlig tomatsmaken så den blir fyldig og god.

EDIT: Hvis en vil ha kjøttdeig, som vi skal idag (har det nesten aldri så glemte det!), så stek det sammen med grønnsakene. Tilsett vann hvis den er for tykk, viktig at det får surre litt.

Ellers kan kan jo tilsette hva man vil, brokkoli, italienske bønner (borlotti, canneloni), det en har i skapet.
Jeg bruker dette som utgangspunkt for de fleste sauser som er tomatbasert. Så kan man jo tilsette garam masala/chilli og eller curry for indisk mat, rosmarin for mer fransk mat, etc.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!




Sist redigert av Vettel : 25-01-10 kl 14:59. Årsak: glemte kjøttdeig!
Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat