Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-09, 17:44   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Overgang fra moderat til "streng" lavkarbo

Jeg er veldig enig med deg, Svane, men på dette punktet er nok jeg et av unntakene som bekrefter regelen :

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

De fleste som opplever at dietten "ikke virker" har ikke greid å følge det til punkt og prikke.

Med det sagt! Jeg har prøvd det meste innen lavkarbo, og jeg har gitt det TID! (Vi snakker år!) og vært pedantisk.
Jeg gikk ned 20 kg i første omgang, men kroppen er en forunderlig mekanikk, og må tydeligvis "la seg lure" i flere omganger. Nå, etter så mange forsøk har jeg vel innsett at min insulinresistens er for sterk til at jeg klarer det på egenhånd. Jeg har fortsatt minst ti kg som jeg bør gå ned for å gå klar av diabetesfaren, selv om jeg ikke er kjempeovervektig.

Men, tre uker, det er i alle tilfeller alt for lite. Jeg har for hver gang jeg har gjort en radikal endring gitt forsøket minst 2-3 måneder. Å ha det travelt eller stresse med vekta er en partystopper i seg selv. Som det er sagt; Du er ikke overvektig, og det kan hende at det nettopp er trening som kan være nøkkelen for deg. Men mest sannsynlig er det tålmodighet. Kroppens utseende handler om mye mer enn vekt, mål deg, kjenn på klær. Det er rart hvordan kroppen nærmest omfordeler når den får riktig mat, uten at det nødvendigvis synes så godt på vekta.
For å få et riktig bilde kan det også være en idé å ta en tur på et treningsstudio som tilbyr kroppsanalyse (eletronisk vekt a la Tanita), som kan fortelle deg om muskelmasse, fettvekt, benvekt etc. Alle kan ikke veie det samme, da vi ikke er helt likt satt sammen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat