Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-13, 12:35   #207
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Helt enig. Vi er i kategorien dårlig råd. Aldri i verden om vi hadde kunnet kjøpe pose supper, posesauser, grandiosa mm.

Vi lever på mye mat fra frysedisken, som brokkoli til 10kr/500g, seiblokk på 625g til 20kr, 2kg kyllingfilet til 160kr osv. Jeg kan lage MYE billig mat for det det koster å lage mettende mat av posesuppe og kjøpebrød.
Nå baker jeg brød selv da, mulig noen mener det er omsorgssvikt å gi ungene brød, men ja, her spises brød av 4 av 5 familiemedlemmer.
Tomatsuppa lages av 2 bokser hakkede tomater, 1 løk, buljong fra terning og det has oppi kjøttboller av billigste sort kjøttdeig( ofte kjøpt pga den går ut på dato, jeg hamstrer slike og fryser ned).

De som handler ferdigmat/halvfabrikata aner ikke hvor dyrt det er, de ser bare prisen pr måltid der de går på butikken og prøver å få budsjettet til å gå opp.

Vi bruker mye egg også, det metter og er billig( enten fra gne høner eller kjøpte), vafler av 8 egg og 2-3dl rømme metter en familie på 5 når jeg har i 4ss fiberhusk og 1dl mandelmel. Og det blir ikke så dyrt, selv om fløte og egg koster, det er billig og metter. Bær til vaflene kommer fra hagen.

Men nå er vel problemet med saken over her at foreldrene ikke har kunnskap eller lyst til å lage maten selv, så tror kanskje ikke det er noen alternativ for dem å plukke egne bær fra hagen for å ha over de nystekte vaflene laget av egg fra egne høner?
Så lenge man har kunnskap om det, så kan man jo lage mye god mat for en billig penge. Men hvis man ikke ha rkunnskapen, eller interessen, så er det jo ikke noe alternativ, om du skjønner. Og Grandiosa er fryktelig billig, man kan jo stadig vekk kjøpe det på tilbud, fire for 100 kr osv. Det er billig og enkelt. Mye enklere enn å lage selv.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat