Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-12, 09:48   #97
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Jeg ser at jeg bruker ordet energioverskudd annerledes enn du gjør. Men da forstår jeg hva du mener.

Samtidig har ordet blitt brukt så mye i forhold til at man egentlig spiser mer energi enn kroppen trenger. Altså at man spiser for mye.
Med den historien mange overvektige har - tror jeg mange av oss oppfatter ordet på samme måte som meg. Og går i forsvar fordi det er knyttet så mange følelser, mye mistro fra andre og frustrasjon fra forsøk på den klassiske - spis mindre, beveg deg mer. (Vet du ikke er av de som mener det.) Mens man ofte spiser fei og ikke nødvendigvis "for myel, og kroppen dermed ikke klarer å nyttegjøre seg energien som blir inntatt for å holde seg frisk og oppegående. Men lagrer den i stedet.

Jeg har aldri trodd at energien i det man inntar magisk forsvinner. Men synes fremdeles at ordet i seg selv antyder at man har spist for mye, så da går jeg lett i forsvar

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat