Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-08, 13:31   #1974
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Big, her.

Jeg er helt ny her, og lurer på en ting. Hva er Ketose, og hvorfor vil vi inn i det?

Hei ketose er en "tilstand" du kommer inn i når kroppen ikke får nok karbohydrater som den kan omforme til glukose som gir energi.. Kroppen må da bruke fett for å få energi.. En kan teste om en er i ketose med å ta stix (som en får kjøpt på apotek). Dette pga at urinen skiller ut ketogen legemer om en er i ketose..

Ketose er fantastisk,,, en mister nesten all sult følelse og slipper suget etter mat... samt at noen opplever masse energi og slipper humør svingninger.... Jeg synes at det er herlig å være i ketose for da går slankingen så veldig mye greiere..

en skal også i teorien komme automatisk inn i ketose med ED produktene, dette pga at de inneholder minimalt med karbohydrater... og dersom en følger opplegget slavisk i fase 1 og fase2.. Det tar ca 1-3dager fra en har begynt på opplegget til ketosen inntrer.. I begynnelsen kan du føle deg uvel, slapp og vondt i hodet.. Men slapp av,, er bare i en overgang og når du er kommet over "kneika" så er alt så mye bedre

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat