Tråd: Cla?
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-07, 00:07   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Cla?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Kosttilskudd fungerer og har noe for seg, men effekten man oppnår blir minimal om man ikke også har riktig diett og mosjon i tillegg.

Ray & Terry's Longevity Program anbefaler 500-1500 mg CLA to ganger om dagen hvis man har type 2 diabetes (sammen med mye annet tilskudd), men det er ikke noe vidunderprodukt som vil få en eneste person ned i vekt.

CLA er og blir overflødig, ihvertfall på ett lavkarbo-kosthold. Men Ray & Terry's Longevity Program er vel heller ikke noe lavkarbo-kosthold. Men CLA er jo overflødig uansett kosthold. Hvis man føler man trenger CLA så bør man heller bytte kosthold til mer fett fra naturlig mat. De fleste kosttilskudd er overflødige mener jeg. Jeg har prøvd mange forskjellige tilskudd over lang tid før og jeg merker ingen forskjell på kroppen om jeg bruker dem eller om jeg ikke bruker dem. Så hvorfor ta tilskudd da? Så jeg sluttet helt enkelt med dem.

Nå har jeg ikke tatt tilskudd på over 1 år og savner de heller ikke. Men hvis noen mener de funker på seg så må de jo værsågod bruke dem såklart. Men bare om man merker at man føler seg bedre når man bruker dem. Dette er vel også individuelt. Hvis man ikke merker noe så bør man heller ikke bruke dem. For min del så spiser jeg bare mat nå. Kosttilskudd er oppskrytt (og forferdelig overpriset). Jeg tror også at mange tror det er kosttilskudd som er årsaken til at man føler seg bedre, men så er det bare grunnet at man har lagt om kostholdet sitt kanskje.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat