Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-11, 19:43   #25
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Slærkete bekken, – magnesiummangel?

Ikke helt riktig Kitt I følge Britt Stuge (norges bekkenguru) http://www.fysioterapeuten.no/xp/pub...nyheter/286176 så er bekkenløsning veldig utbredt i flere afrikanske land, blant annet Tanzania. I mange land er det ikke noe som heter bekkenløsning i diagnosesystemet og dermed så eksisterer det ikke.

Alle får bekkenløsning i svangerskapet, vi er alle avhengig av båndene løsner for å faktisk kunne få ut ungen og for min del er det fremdeles hormonelt betinget snart 8 år etter at jeg fikk det. Jeg har bygget opp kjernemusklaturen gjennom forskningsprosjektet til Britt Stuge, men hadde allerede da hatt bekkenløsning i over 2 år og erfaringen hun gjorde seg er følgende (og dette er viktig):

Dersom det er under 1 år siden du fødte så vil slyngetrening kunne være det som skal til for å bygge musklatur som holder bekkenet på plass. Britt hadde svært gode resultater med disse pasientene. Så kom min gruppe, de som hadde gått med bekkenløsning i over 1 år og der var resultatet noe ganske annet.

Derfor: Man bør kontakte en fysioterapaut med erfaring innenfor bekken og man må gjøre det så fort som mulig. Hvor tidlig du kommer i gang med behandling kan være avgjørende for fremtiden din.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat