Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-13, 11:07   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Reaktiv hypoglykemi

Jeg har erfaring med reaktiv hypoglykemi. Vel og merke kun som legmann, jeg har ikke dette som fagfelt.

Erfaringen min går kort og greit ut på at når man kutter ut mat og drikke som kjører blodsukkeret i været, er man kvitt hele problemet. Man unngår det voldsomme blodsukkerfallet som noen ganger kan komme i etterkant av en kraftig stigning.

Jeg har inntrykk av at det er flere faktorer som spiller inn ved reaktiv hypoglykemi. Fysisk og psykisk stress, hormonell ubalanse og kosthold er antakelig de viktigste faktorene. Mitt inntrykk er at kroppen blir mer robust og tåler mer påkjenning når man har et kosthold som holder blodsukkeret stabilt. Min erfaring tilsier også at denne stabilisering skjer raskt. Antakelig i løpet av noen timer.

Det er ikke sikkert at min erfaring vil gjelde for alle tilfeller av reaktiv hypoglykemi, men jeg ville i hvert fall gjort et forsøk.

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat