Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-07, 13:53   #33
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?

Jeg vil bare si at jeg tror lavkarbo er for alle. Jeg velger å leve på lavkarbo, selv om jeg nå egentlig ikke trenger å gå ned noe mer.
Det er det beste for kroppen min, det merker jeg helt klart!

Jeg føler at man kan snakke om to grupper her inne, de som er overvektige og som helt åpenbart bør slanke seg ned for å beholde/bedre helsa. Og de som veier en kilo eller to for mye eller som sliter med helsemessige ting. Uansett gruppe, så synes jeg alle bør være klar over at lavkarbo ikke er en slankekur i seg selv, det er en type kosthold som kroppen er tjent med å leve på resten av livet.

Det kan noen ganger virke som de "nye" (jeg er kjempeny selv..) er ute etter en vidunderkur.

Ute blant folk, og noen ganger her inne, provoserer det meg litt når folk snakker om "hva når du er ferdig med lavkarbo-kuren?", "gleder meg til å være ferdig med lavkarbo". For meg er det utenkelig å være "ferdig" med lavkarbo. Dette er slik jeg lever. Selvfølgelig er det slankekur i begynnelsen når man skal omvenne kroppen fra karbo og man ligger på unaturlig lite karbo, men etter en liten stund, skal man jo legge seg på et "vanlig" lavkarbo-nivå som kroppen skal klare seg på. Man vil jo fortsette å gå ned jevnt og trutt. Men vi er vel egentlig ganske like alle sammen, vi vil gjerne at forandringen skal komme NÅ!!

Er ikke irritert på Silva, eller noe.. Er nok bare det at jeg har møtt mye anti-lavkarbo i det siste..

Silva; jeg tror absolutt dette kan være et forum for deg, men det er vanskelig å si hvorfor din kropp er som den er. Har du sjekket via blodprøver hos legen? Vi mener ikke å være slemme, men det er vel ikke så mange i dette forumet som mener at man punktslanke seg..

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat