Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-09, 18:45   #16
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av caz, her.

Ang. surrete hoder..
Vet det er mange som er "distre" uten å være syk, men jeg har aldri vært sånn før jeg ble syk. Det gikk utover alt fra å huske hva jeg skulle, til å formulere en setning. Jeg har alltid vært flink til å formulere meg, og plutselig kunne jeg glemme ordet for ting. Altså helt vanlige ord som man bruker ofte, og det å skrive var et mareritt.. Det er først nå jeg har registrert meg i forumet også, rett og slett fordi å følge tråder var et mareritt da jeg datt inn og ut hele tiden. Dermed følte jeg og at jeg hadde null å bidra med for andre..

Også anti-TPO.. Det er ikke en prøve de tar flere ganger, det er enten eller. Har man antistoffer, så vil det visst si at kroppen lager antistoffer mot skjoldbrukskjertelen og det er ikke noe de får gjort noe med.. Men siden den lager disse, vil det normalt si at kjertelen vil lage krøll, og gi stoffskifteproblemer ble jeg fortalt.

Homeøpat.. Jeg snakket med ei venninne som er utdannet homeøpat da jeg hadde det som verst, og jeg spurte spesifikt hva hun villa ha kunnet bidra med om jeg hadde gått til henne. Hun sa da at det de primært gjorde var å gi midler som inneholder jod. Jod trigger jo kjertelen, men når kjertelen allerede er "angrepet" er kanskje ikke det ønskelig.. Jeg vet ikke.. Men hun mente selv hun hadde lite å stille opp med når kjertelen først ikke produserte nok hormoner. Forebyggende spurte jeg ikke om da jeg var langt forbi det stadiet ..

Stortut alt du orker ;-) Men er du som jeg var, så ta med deg en lapp med alt du vil si.. Jeg glemte jo alltid noe som det surrehuet jeg var..

Jeg har alltid vært en som folk har beskrevet som skremmende strukturert og som alltid har kontroll på ting, så at jeg glemmer ting er virkelig ikke normalt.. og den svimmelheten er heller ikke noe jeg har vært borti før - bare å snu på hodet litt brått kan få ting til å snurre rundt

Det med anti-TPO visste jeg ikke, trodde de skulle fortsette å måle det i allefall en eller to ganger, for å se om mengden antistoffer var økende eller om nivået var stabilt

Ellers så har jeg begynt allerede i dag å føre logg, for føler meg for crap til å vente til neste uke.. kroppstemperaturen nå utpå dagen er 36,4, så da kan dere jo bare tenke dere hvor lav den er når jeg våkner om morran Fryser som en gal gjør jeg også idag, tar meg stadig i å ha skrudd varmeovnen på 6 som er max (ved 4 holder rommet ca 23 grader)... hmmmmf. Har ikke fått til å gjøre NOE av det jeg skulle idag, bare blitt sittende å glo ut av vinduet.. klarer ikke konsentrere meg om noe så enkelt som å søke opp informasjon på nettet. Hodepina har meldt seg utpå kvelden idag og, herlige greier...

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat