Tråd: Fylte paprika
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-04, 17:45   #17
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Sandrine

Systemet her liker tydeligvis ikke utklippet mitt, så dere blir vel nødt til å stole på at jeg har brukt Matvaretabellen når jeg skrev inn verdiene:

Paprika grønn: 2,6
Paprika gul: 5,3
Paprika rød: 6,4

(Matvaretabellen er "bibelen" min når det gjelder matvarer som ikke har beskrivelse av næringsinnhold på pakken.)

Jeg må også få lov å blande meg inn her,for jeg mener bestemt at rød paprika faktisk har lavere innhold av netto karbohydrater enn grønn. Tror det er rundt 3.5 eller noe i rød.
Husk at all Atkins karber regnes etter at fiberinnholdet er trukket fra.

Men jeg ser at det er store forskjeller ute og går,men etterhvert er det blitt mer vanlig og skrive innholdet av kostfiber i en vare

Dersom du leser bak på en pakke frosse broccoli f.eks. står det 7.5 gram karbohydrater,men vi på atkins regner 1.8 gram pr 100 gram.

Så værsegod å bli forvirret men det blir en vane etterhvert.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat