Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-12, 16:20   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva er verst - alt på én gang, eller..?

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Hehe, takk -- du er den første som har spurt om dette Joda - det har seg sånn at min kusine og jeg funderer og undrer oss over så mye rart på generelt grunnlag, og når et spørsmål først dukker opp, lager vi oss noen teorier og hypoteser for så å finne ut av hvordan det egentlig henger sammen.

Det med potetgull er ikke så interessant -- det kunne gjerne vært en pose Minde-sjokolade for den del, poenget med spørsmålet er hva som er minst ille for kroppen. Stappe i seg alt på én gang, eller fordele det utover noen dager.

Hva skjer i kroppen, rent fysisk? Vitenskapelig, medisinsk?

Jeg tok det for gitt at det var en slik type diskusjon jeg, så jeg tok det som det uten å blande inn noe moral

Derfor svarte jeg ut fra ulike ståsteder innen lavkarbo, for det er jo forskjellige ting som skjer i kroppen (jeg har ikke den tekniske kunnskapen/interessen til å forklare noe her). Er man i ketose går man (kanskje) ut av den - derfor (i så fall) bedre ut fra et Atkins-synspunkt som noen nevner å ta hele utskeielsen på én gang. Kanskje er det bedre psykologisk sett også for noen. Men ut fra de fleste andre hensyn er det bedre å fordele det utover (blodsukker, som Gracella nevner, fettsyreprofil etc.). Kroppen får et større sjokk av en gigantisk utskeielse enn av en liten en. Og jeg vet at Fedon f eks sier at det er bedre med ett glass vin daglig enn en hel flaske på én gang, kanskje ikke direkte sammenlignbart, men likevel.


Sist redigert av Huldr : 10-01-12 kl 16:39.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat