Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-08, 22:13   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: PCO noen med erfaring eller kunnskap?

Hvis man har ekstremt sjelden eller manglende mens bør man innimellom få "blødd ut" slimhinnene i livmora, ellers kan det oppstå komplikasjoner. Det er vel noe av grunnen til at du har fått Diane. Det kan for øvrig også oppnås ved å ta en Proverakur innimellom, så sånn sett trenger du ikke ta Diane hvis du ikke samtidig ønsker å bruke den som prevensjon. Noen tar den fordi de plages med sterk hårvekst, du er ikke en av dem?

Dumt at legen din ikke er blant de mer opplyste om PCOS, det er så mange som har fått feilbehandling eller ingen behandling, bare beskjed om å gå og slanke seg. Det JEG ville ha gjort hvis jeg var 21 år og nettopp hadde fått diagnosen var å enten be legen om metformin, eller gått over til et kosthold lavt på karbohydrater. Du oppnår omtrent det samme med begge deler, men med lavkarbo får du samtidig en vektreduksjon. Da klargjør du kroppen din for en evt. graviditet. Det må være bra greit å få vite dette nå, og ikke to år etter at dere begynte babyprøvinga! Det er mange som har opplevd det, gitt. Som meg. Jeg har vært heldig da, har fått tre skjønne barn (noe som er stikk i strid med statistikken. )

Lykke til!

  Svar med sitat