Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 13:58   #17
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Mulig å drikke for mye tran?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Er den skadelige omega 6 ifølge wikipedia (som ikke er noen fasit)kaldpresset da?

Jeg liker biffen min rå, men jeg presser den ikke for saft. Du kan ikke ta det faktum at oljer er kaldpresset at omega 6 da er mye sunnere. Å kaldpresse er generellt bra, men wikipedia skrev at omega6 er generelt helseskadelig.

Det er omega6 og omega3 i alle kjøttprodukter og en del planter/frø og omega6 får vi i oss alt for mye av og omega 3 får vi alt for lite av. Hvis du tok deg tid til å se på katta ser du at det er 10 ganger så mye omega6 som omega3 i kylling. Ved å fore kyllinger med litt raps og linfrø i tilleggg til det de fikk gikk dette ned til like deler omega3 til 6.

Poenget er at du aldri trenger å ta Omega 6 som næringstilskudd fordi du får i deg alt for mye av det hvis du spiser kjøtt allerede.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 30-01-11 kl 14:03.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat