Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-14, 01:38   #2072
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Veietråd for 30+gruppen

Jeg er fryktelig frustrert, asså. Da jeg tikka inn 103 kg 5.september etter å ha gått ned 15,5 siden 2.april så jeg for meg at tosifret skulle være nokså nært. Okei, så var jeg på en real feiresprekk på over en uke etter det da, og slet litt med å komme i full dur igjen. Var superflink i oktober, men gikk ikke ytterligere ned. Så kom en lenge planlagt ferieutskeiielse på 5-6 døgn i overgangen okt/nov, og det var jo 7 kg vann opp på et blunk. Dette gikk av igjen på kort tid, og november gikk og jeg var flink men ingenting skjedde med vekta. 103 komma noe. Uansett.
Såh, plutselig midt i desember dro jeg en liten fettfestival og det begynte å skje noe. Så 101,8 en morgen, og trodde at nå løsna det endelig.

Så ble det jul, og jeg klappa sammen etter en tøff desember med begravelse av svigermor og mye stress og svært lite og dårlig søvn.
Makta ikke å holde meg på matta, og det ble endel potet, andre middagskarber, litt øl, litt dessert og litt Twist nok til å eksplodere opp 6-7 kilo.

Gikk clean igjen 5.januar, og har vært totalt clean siden da. Spiser type ketogent, med et snitt på 15 karb i døgnet variert 10-20. Dette har jeg ligget på hele tida.
Gikk kjapt og greit ned tilbake til 103kommanoe og dippa enda under 103 et kort øyeblikk. Så, powwow opp til 104. Og her vaker jeg nå fortsatt. På hundreogtrekommanoe.

Jeg er i fin ketose nå, og spiser 1300-2000 kcal i døgnet hvor som sagt 10-20 gram karb alt etter mengde mat den dagen. Blir nok litt mye protein, og fett ned i 60% av og til. Det er vel der jeg må gjøre grep. Eller gå en Atkinsinduksjon, kanskje. Blæh.

Jeg kan jo ikke stå her og ruge på mine hundreogtrekommanoe for alltid. Hadde forståelse for at jeg kanskje ødela endel i høst, men nå begynner jeg å bli utålmodig faktisk. Noe må skje og jeg VIL under hundre nå.

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf