Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-04, 12:42   #1
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Pannekakevariasjon

Jeg leste at flere av dere har hatt mislykte forsøk med Atkins pannekaker. Vil nå skrive ned hva jeg har opplevd. Fant denne opskriften:
1 beger cottage cheese
6 egg
3ss.soyamel....(jeg var raus med de skjeene)
3ss smeltet smør......samme her
1 ts. salt
olje/ smør til steking

Oppskriften er beregnet på 6 pers.....og vil ha 3.5 ka pro pers.
(personlig har jeg delt røren opp i 4 porsjoner - 5.2 ka pr.porsjon)

Jeg prøvde først å steke på "norsk pannekakevis," men det ble mislykket. Om det hadde noe å si at jeg lot røren hvile en stund, vet jeg ikke - men da jeg senere stekte en mye tykkere kake på SVAK varme - minst 5 min. under lokk - fikk jeg et himmelsk resultat!!
Har akkurat spist ferdig en kake som ble supplert med rørte jordbær og pisket krem. Det var bare så deilig, at jeg bare MÅTTE dele med meg opplevelsen.

Jeg har også gjort et forsøk på å dele en dose i to - hvorav den ene delen ble til fleskepannekake. Delig på smak, men om det skyldtes at det var en tynnere kake, eller at den med fordel kunne ha stekt kortere tid- skal være usagt. I alle fall ble det et tørrere resultat enn med tykk kake.
Nå håper jeg at flere får det samme smaks-kicket som jeg fikk
Aveline

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat