Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 15:22   #27
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp, ALT av meieriprodukter, også laktosefri! Ikke bare laktose, men også kasein (melkeprotein) som kan føre til stagnasjon. Smør har dog så bittelite av dette, at det kan du bruke.
Det er faktisk enklere enn man skulle tro! Man må tenke litt nytt, men det kan også være gøy. Jeg lager mye emuleringssauser (bearnaise, choron etc) og lager en del thai/indisk-inspirert mat med kokosmelk, bare fantasien setter grenser! Og funker det, så er det jo også verdt det. Prøv det i hvert fall i en måned, helst tre. Som sagt kan du alltids innføre det senere når du har nådd målvekta di.

I kaffen kan du som nevnt ha eggemelk, forsåvidt soyamelk (selv om jeg er skeeeeptisk), man kan alltids kjøpe/lage mandel- eller havremelk også. Mange alternativer til vanlig melk! Eller du kan skifte til en te med koffein, om det er koffeinet som er viktig.

Men la det ikke være uprøvd før du legger om til et annet kosthold, i hvert fall. Dette er så typisk, egentlig, at man stagnerer av noe som er så himla godt! (Jeg gjør det. Etter at jeg kutta ut meieriprodukter gikk jeg ned over ti kilo på et par tre måneder etter et og et halvt års stagnasjon. )

Å tusen,tusen takk for så flotte og gode råd Photo Det er bare å bite tennene sammenDu hadde det samme problemet og da skjønner du det
godt.Må begynne å eksperimentere med litt av hvert.Ost er godt,som de fleste liker,men finner på noe lignende
Hjetelig takk Photo

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat