Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-09, 10:03   #1
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Hvor mange egg?

Det har vel vært diskusjon oppe i media om for mange egg er usunt eller ei. Egg er jo en viktig ingrediens i lavkarbokosthold har jeg forstått. Men er det noe begrensinger på antall egg?
Jeg er et brødmenneske, og det er jo mange flotte brøderstattere her inne, men jeg tenkte jeg skulle prøve å styre endel unna brød, for jeg faller så lett tilbake på gamle synder om jeg spiser mye brød. Så da blir det liksom egg til flere måltider.
Jeg er ikke ute etter å komme i ketose, og teller ikke karber. Frokosten nå består av eggerøre av to egg med fløte i, en skive røkelaks, cc med kanel og noen skiver ost. Og jeg er helt avhengig av å få melk hvertfall til frokost. Så da er jo allerede 2 egg brukt opp. Hva med kvelds, og lunsj....
Syns det er litt vanskelig. Storkoser meg med kjempegod mat, men vet liksom ikke helt hva jeg skal lage. Ka jo si at jeg ikke er noe videre begeistret for salat. Blir så fort lei det, så derfor blir det liksom ikke salat til lunsj, men prøver å være flink med mye grønt til middagen.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat