Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-08, 23:24   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?

Ok, legen din vet, som leger flest, ikke så mye om kosthold Mettet fett skal du ikke være redd for, det er et ganske omstridt tema, jeg vet, men så lenge du lever ketogent så behøver du ikke å tenke på fettinntaket annet om det blir for lite, og det merker du fort via sult og vektstagnasjon.
Jeg har aldri vært noe til overspiser, jeg har aldri vært særlig glad i søte ting, og det eneste jeg noensinne har vært avhengig av er kaffe og sigaretter, likevel har jeg altså vært overvektig hele livet. Jeg villle ikke ha drukket Cola Zero om jeg fikk betalt for det en gang Bær er det søteste jeg spiser, og jeg tror det har mye med at jeg har redefinert forholdet mitt til mat. Familien min har alltid vært sånn at man MÅ by en på noe hele tiden, for man koser seg ikke riktig uten noe å putte i munnen, og gud velsigne dem for deres gode evne til å varte opp folk og sånn, men det eri ikke sånn at mat er kos, kos er så mye annet. Så, jeg spiser bare når jeg er sulten. Ferdig arbeid. Jeg spiser dog god mat, altså! Og det er ingen problemer å variere, selv om jeg har noen stayere hva angår noen av de måltidene som bør fikses raskt. Men jeg redder meg mye inn på å lage store porsjoner middag, sånn at jeg kan spise rester med litt salat som jeg har ferdighakket i en bolle i kjøleskapet til være seg frokost eller lunsj.
Det eneste som kun inntas i koseøyemed hos meg er rødvin. And lots of it

Men, summa summarum, om du er i ketose, så behøver du ikke være redd for mettet fett. Lindberg vakler noe alvorlig der, når han på ene siden sier at mettet fett bør man nok holde seg unna, samtidig som han sier at kokosfett (hundre prosent mettet fett) har helsegevinster. Tenk heller på at du skal spise ren og naturlig mat som ikke gir store blodsukkersvingninger. Og kjøtt er jo et naturprodukt. Du består selv av en god andel mettet fett

Jeg spiser en god del mettet fett hver dag, og har kolesterol som en tenåring, om det er til trøst

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat