Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 16:36   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

"Verdens beste pizza" (NB: med vanlig deig)


Denne pizzaen er hentet fra en kokebok. Den er italiensk og smaker som detn beste restaurantpizza. Denne imponerer du familie og venner med!! Har laget den flere ganger og samtlige sier det er den beste pizzaen de har smakt både ute og hjemme.

Pizzaen lages slik (2 pizzaer)

Vanlig deig av 5 dl væske med 1 pakke gjær, 1 ts salt, 1 ts sukker, 5 ss olje og hvetemel. Lages og skal stå i kjøleskapet et døgn.

Tomatsausen lages også dagen før, da får den trukket skikkelig.

1,5 løk i biter freses mykt med 3 fedd knust hvitløk og 6 ss olje. 500 gram flådde knuste tomater i kjele med 1 ss tomatpure, ha i løken og 2 ss sukker. Kok minst 20 minutter, jo lenger den koker jo bedre blir den. De siste to minuttene has det i en halv hakket plante basillikum og en halv hakket plante timian.

Dagen etter: Kjevle ut deigen på to brett. Riv 300 gram norwegia og 100 gram parmesan reggiano. Ha sausen på deigen og fordel...deretter har du på den revne osten. På toppen legger du 6 skiver parmaskinke (den er svindyr 700 per kg, så jeg bruker seranoskinke kjøpt i sverige ) Hell pizzaoljen langs kanten på på pizzadeigen og litt over skinkeskivene.

Stekes på nederste rille, varmluft på full guffe ca 8-10 min, følg med!

Pizza saus ( kan med fordel lages dagen før):
1 dl olje, press i 3 fedd hvitløk og 3 ts samal olek.

Server med ruccola pizzasausen og en tung og god rødvin

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat