Tråd: Rømmegrøt
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-07, 03:35   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt

Johannesbrødkjernemel er kjernen i en frukt som heter johannesbrød, og fungerer som en ekstremt effektiv stivelse (derfor den lille mengden). Det kjøpes på helsekosten, og påvirker ikke blodsukker, og er helt uten smak.
Jeg mener å huske at du bor i statene, og jeg vet dessverre ikke hva det heter på engelsk, men frukten heter i alle fall Carob, mener jeg. Men det finnes også en kakaoerstatning for veganere som blir laga av en del av denne frukten, og denne er det ikke meningen du skal bruke, men den har også en mørk farge, joh.mel er hvitt og minner om vanlig mel.
Det brukes forøvrig som stivelse i en mengde matvarer som selges i butikken, så jeg ser ikke bort fra at du kan få det tak i der du bor også, om du gidder å forske litt. Det er nemlig helt perfekt å bruke i mange andre ting, som vafler og supper og lignende!

Håper du finner ut av det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat