Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-10, 20:28   #36
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Kjører du intervall, Bit? I så fall, hvilket opplegg? HIIT? Guerilla cardio? Leste mye om det for et par år siden og kjørte GC-"light" på tredemølle i et par uker. "Light" fordi hele poenget med GC er å løpe BALLS OUT 110% på sprintene noe jeg ikke gjorde og heller ikke kunne gjøre på tredemølle. Gikk alikevel så fort at jeg kastet opp halvparten av gangene.

Jo.. poenget.. Merket stor forskjell på kondisen etter et par uker. Da jeg startet kunne jeg knappest holde 10-12km/t i 1-2 minutter før jeg rett og slett gikk tom for pust. Etter ca. 3 uker med 2-3 GC-runder ukentlig jogget jeg relativt uanstrengt i 5-8 minutter på samme hastighet.

Alikevel, motivasjon. Hvor finner man den? Kondistrening er jo så vanvittig kjedelig! Det gjør vondt i lungene (som er kjipt, mens treningssmerte i musklene er fantastisk deilig), det gjør ikke at jeg ser bedre ut.. Vet jeg trenger å trene "innsiden" litt også, og de 10-12 minuttene GC tar er absolutt verdt det, men hvordan tvinge meg selv til å gjennomføre det værste jeg vet?

Jeg syns GC er DRITTUNGT, har gitt det opp flere ganger siden jeg følte at innvollene var på vei opp. Har prøvd å gjøre dem på sykkel men det blir ikke samme effekten uansett hva folk sier . Jeg tror man må ha mye innestengt aggresjon for å kunne klare det

Legger meg heller på intervaller med større lengde sånn at man bare kjenner blodsmaken, og ikke spyr etter hvert intervall

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that