Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-12, 08:27   #23
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Karbohydrater og barns hjerne

Opprinnelig lagt inn av Livsnytersken, her.

Man blir verken dummere eller klokere om man spiser sånn eller slik!
Tror ikke vi kan kjøpe IQ på Rema 1000.

Skjønner hva du mener, men i den grad en IQ-test kan bli vanskelig å gjennomføre for noen med ADD/ADHD ol. og de selger kokosnøtter og kokosmelk på Rema 1000 så kan det motsatte argumentet også fint gjøres.

Et kjapt google-søk viser en masse studier på adferdsproblemer og barn med læringsvansker som har meget god effekt av diett, særlig karbohydratrestriksjon og økt mengde MTC-fett (primært fra kokos). Jeg husker selv min tid på skolen med "sunn" frokostblanding til frokost og melk, grovbrød og frukt til lunch. Var sulten, slapp, ukonsentrert og trøtt som ei strømpe hele skoledagen og jeg har ikke en eneste av disse nymotens "diagnosene", så min sympati går ut til alle dem som må forsøke og lære med læringsvansker og konstant sukkerrus og -abstinenser. :/

Leste for en tid tilbake om en skole i Danmark som tok på seg problembarn som falt helt utenfor det vanlige skolesystemet. Med tilrettelagt undervisning, lavkarbomat laget på gode råvarer og streng kostholdsveiledning med foreldrene oppnådde de en komplett helomvendig; avgangskarakterer over snittet for den offentlige skolen! Hadde vært gøy å lese litt om dette igjen om noen har noen pekere til dette prosjektet, for jeg husker ikke nok detajler til å finne det igjen..

Uansett, IQ kan visst for mange kjøpes på Rema 1000 (eller i allefall et betraktelig bedre resultat på en standardisert IQ-test).

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat