Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-08, 14:02   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Litt om måleenheter

Det er dessverre svakheten med Atkins boka. Mulig det er noen trykkfeil i boka det er oversatt fra, men det stemmer faktisk med det som står der. (Skal dobbelsjekke senere). Er det feil skal jeg rette opp. Men om det står der må vi ta det med siden det jo er en direkte oversettelse. (Eller kanskje vi ikke må.... lurer på å ta vekk hele dl/koppemålet fordi det alltid skaper forvirring).

For å gjøre det enkelt;

Du behøver ikke bry deg om kopp eller desiliter når det gjelder grønnsaker. Bruk alltid vekt på grønnsaker. Jeg har irritert meg over akkurat denne måten å beregne på helt siden jeg startet Atkins. Alt hva slags grønnsaker du har og hva volum de har, vil det jo være veldig variabelt. Det er en veldig unøyaktig måte å måle på. Derfor har vi alltid anbefalt å veie her inne. Det er den mest nøyaktige måten å gjøre det på. Og vektmengden som er oppgitt er riktige.

Der det er oversatt til dl mener jeg det er "cup" (det er 2.366 dl) som er rundet oppover. I min amerikanske utgave står det cup men i den engelske står det faktisk gram. Så gramverdiene er direkte fra boka.
Har ikke bøkene med meg på jobb, men menskal dobbelsjekke dette når jeg kommer hjem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat