Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-11, 09:19   #113
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold for små barn

Husker jeg så noe forskning om dette. De var i en barnehage og barna spiste seg mette på vanlig mat, før de begynte å leke med andre ting. Da fikk de servert 5 små sjokoladebiter. Noen av barna spiste disse sjokoladene uten problem, enda de sa de var mette, mens andre ikke orket sjokoladen for de var jo mette. Og forskerne snakket jo nettopp om dette, at fedmeproblematikken også kunne ligge til om man klarte å overspise eller ei.

Det kan hende at Stella er sensisitv for sukker slik du beskriver, Carisma. Hun minner meg om hennes farmor som er en godtegris og søtmoms av dimensjoner. Hun kan være her på middag og late som hun spiser mye, men egentlig spiser hun minimalt for å få plass til kakene hun har tatt med. Vi andre er mette av middag, og hun klarer å spise både dessert og kake etterpå, derfor gjennomskuet jeg henne en dag, for å forstå hvordan hun klarte å spise så mye Men denne dama er 73 år, hun har alltid vært meget slank og en midje man bare kan drømme om. Hun har nesten alltid vært frisk og er meget sprek. Hadde jeg spist tilnærmet henne hadde jeg vært 150 kg minst. Hun spiser kake flere ganger i uka og sjokolade hver dag. men hun spiser ikke mye mat med transfett i, potetgull og sånt spiser hun aldri. Så farmorgenet sånn rent helsemessig skulle jeg gjerne hatt, og jeg håper Stella har arvet det framfor mitt fedmegen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat