Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 21:59   #46
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn på lavkarbo

Jeg mener at det viktigste er at barna får et allsidig kosthold, hvor grønnsaker er en like naturlig del av middagen som alt det andre på bordet. Jeg tilbyr ungene mine poteter eller andre mer lavglykemiske karbokilder til middag. Generelt så er jo barn veldige aktive og trenger karbohydrater! Det er jo ikke det samme som at de får cola og kake hver dag...
De får også ganske masse frukt som er gode kilder til antioksidanter. Yoghurt pleier jeg enten å blande ut med havregryn eller andre sunne kornblandinger, cottage cheese, eller at jeg blander den selv med naturell base(gjerne tyrkisk)og tilsetter frukt selv.
Et barn med stabilt blodsukker vil føre til at barna begrenser seg selv mener nå jeg. Jeg ser ihvertfall det som en naturlig videreføring av barnets selvregulering, at det selv får bestemme når det er mett.
-Hvis det da skulle vise seg at barnet legger på seg ville jeg først forsøkt å unngå sukker i mye større grad, og "pøst på" med fiber og fysisk aktivitet...

Jeg synes det blir for drøyt med sukkerfrie burstaselskap. Jeg kunne derimot lett finne på å servere pizza med karbonadedeig på en grov bunn og gjerne ha en fruktbolle i tillegg til kake....

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat