Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-04, 09:16   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Hei Vippa.
Ikke rart om du lurer i den kosttilskudd-jungelen som finnes der ute. Når du begynner med ketose, så trenger du tilskudd av kalium (Kaleorid) og Magnesium. Et fiskeoljetilskudd trenger de fleste. Mest kostnadseffektivt er Møllers omega-3 tran fra dagligvarebutikken, der 1 ss gir 3,4 gram omega-3, eller Pikasol 1000 mg kapsler fra helsekost, der 5 kapsler gir 3 gram omega-3. Når man tar tilskudd av fiskeolje, må man ta antioksidanter for å hindre at fiskeoljene "harskner"/oksiderer i kroppen og gjør skade. Det er mange måter å få i seg antioksidanter på, men selv tar jeg én stk Bio-C 750 mg + én stk Bio-E 350 mg. Det kan også være nyttig å ta B-total x 2 når man er i ketose, da man "går glipp av" noen typer B-vitaminer i korn, nøtter og belgfrukter. En multivitamin med mineraler kan også være en ekstra helseforsikring (Spektro er et bra merke).

Udo's choice er ikke en fiskeolje, men er sammensatt av mange økologisk dyrkede, kaldpressede planteoljer. Det er en flott olje, og en fin måte å få i seg ekstra fett på (omega 3-6-9), men kan ikke erstatte tran/omega-3 kapsler. Særlig vi i Norden er dårlige til å omdanne plante-omega-3 til fiske-omega-3 i kroppen, fordi vi har hatt god tilgang til fet fisk. Så våre kropper er "avhengige" av å få inn fet fisk eller tran, for å klare å nyttiggjøre seg omega-3. Ta Udo's choice gjerne på skje, eller bland den i maten rett før servering.

Hvis du vil ta krom, så ta minst 300 mikrogram (gjerne 100 mikrogram per kapsel), og ta dem mellom måltider sammen med vann (kan godt ta alle på en gang).

Håper du fikk litt mer konkret å gå ut i fra nå. Lykke til!
Morgenhilsen fra meg

PS: Samme hvor du poster det hen, det kommer øverst på forsiden
uansett!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat