Tråd: Smør/olje?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-08, 14:23   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Smør/olje?

Opprinnelig lagt inn av Mills

Det dannes også noe naturlige transfettsyrer i vommen hos drøvtyggere.

På meg virker det som de prøver å skremme folk til å bruke sin margarin?
Noe og naturlig synes jeg ikke høres så ille ut - tror uansett att naturlig fett er mye sunnere enn det de produserer. Er litt skeptisk til homogenisering av melkefettet, men det er vel kanskje en annen diskusjon. Og noe jeg ikke kan nok om ennå.

Opprinnelig lagt inn av Mills

Den industrielle prosessen for å omgjøre oljer til fast fett kalles herding. Dette medfører vanligvis dannelse av transfettsyrer. I dag anvendes imidlertid prosesser som ikke danner transfettsyrer.


Nettopp den prosessen jeg er skeptisk til - også selv om de lager margarin uten transfettsyrer. Det blir mere kunstig og vanskeligere for kroppen å behandle. Mener jeg.


Jeg kommer til å fortsette med meierismøret mitt. Og bruke gode mengder av det også

Og slenger på et spørsmål.
Noen som vet hva som er godt å woke i? Klarnet smør? Eller tåler Cocosa til steking så høy varme? Andre forslag? Lyst å woke litt igjen

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat