Tråd: Smør/olje?
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-08, 22:29   #16
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Smør/olje?

Opprinnelig lagt inn av Heksehylet, her.

Ey, lurer på litt til.. Jeg har hørt at jeg kan drikke light bruser, og det utnytter jeg meg fælt av. Synes det er godt med noe "søtt" noe når alt annet ikke smaker noe godt lenger.. Gjør det noe å drikke cola light? I store mengder?

Jeg er ikke helt nøytral når det gjelder light bruser. Bare så det er sagt. Tror ikke det er sunt, men er jo ikke det du spør om
I forhold til spørsmålet;

  • det kan vedlikeholde søtsuget, og dermed gjøre det mye vanskeligere å ikke sprekke med annet søtt
  • det kan for noen være en party stopper - dvs at de ikke går ned i vekt
Hva med å lage iste uten sukker? Det er mange gode teer med krydder i som gir god smak. Jeg har en rooibos med kanel, kardemomme, kakaobiter, mm - veldig god når jeg har lyst på noe annet enn vann. Eller peppermyntete, eller noe annet du har lyst på? Kan være greit å holde seg unna koffein. Litt forskjellig hvordan vi reagerer på det.
et argument til mot cola light ... (men det er flere som drikker en del og går ned uansett)

Sitat:

Oooog! Er det greit å droppe frokost og lunsj, eller bør jeg spise det? Merker jeg har mistet matlysten såpass at jeg tror jeg kun vil ha middag.. :S

Dette kan andre mye mer om enn meg, men hovedregelen er vel også på ketolyse at du skal spise når du er sulten. Det viktigste er etterhvert å høre på hva kroppen sier. Står kanskje noe om det i boka - om du har den?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat