Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-12, 13:59   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Regler for import av urter, vitaminer, legemiddel m.m.

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg tror kanskje vi er litt uenige om hvor mye overformynderi det skal være, Lillemy

Det er godt jeg misforsto formuleringen da

Men jeg finner ingen info om hvor høy doseringen av de enkelte kosttilskuddene kan være i det man kjøper fra EØS-land, så jeg er vel like langt. Hvis ikke reglene er endret har vi enten fått kjøpe ulovlig i flere år, eller det er ikke ulovlig å innføre legemidler. For jeg vet eksempelvis at C-vitamindoser over 200 mg regnes som legemiddel.

Jeg får undersøke litt nærmere, og komme tilbake med info i denne tråden.

Nok en gang:

Så lenge kosttilskuddet er lovlig solgt (over disk) i et EØS-land kan man bestille det på nett til Norge, såfremt det IKKE står på legemiddellista dog kun til 3 mnd forbruk, dvs at det egentlig ikke finnes noe begrensinger for dosering så lenge det ikke er på legemiddellista - DERFOR finnes det ikke noen oversikt på dosering.

Doser på 1000 mg C-vit selges jo på apotek - reseptfritt så da er det vel ikke klassifisert som medisin??

Nå var ikke denne tråden ment som diskusjon, men som en tråd med relevant informasjon og linker ang hva som er lovlig og ikke å importere/ta med fra utlandet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat