Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 23:04   #34
kilokrig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 6
kilokrig er på en erverdig vei

Sv: Om "Skaldeman-kuren"

Heisann - som ny registrert på forum, leter jeg litt for å finne frem riktig sted "å begynne". Jeg kjøpte først Skaldemann sin bok, og leste mye om lavkarbo på nettet (spesielt Lindemann sin side). Jeg ble litt forvirret av at de fremkom så mange ulike "regler" for hva som var lov å spise og ikke. Fant ut at jeg måtte velge en retning, som ble Atkins. Har holdt på i ca 6 uker og gått ned 5 kg. Begynte litt forsiktig uten å kunne reglene, men etter 2 uker ble kosten mer riktig ihht. Atkins. Jeg har lest på forum at det ikke er så mye å hente på ketosemåling. Når jeg leser Atkins sin bok så oppfatter jeg det motsatte. Der står det at fargen på ketosemåler har betydning for hvor effektiv fettforbrenningen din er, mens det på forum fremkommer opplysninger om at fargen har ingen betydning - enten er du i ketose eller ikke. Jeg har tidligere hatt mørk farge, men etterer julaften og et par skjeer med riskrem har fargen blitt lys rosa (moderat keton). Har dere da erfaring med at man må begynne helt på nytt med 14 dager med 15-20 g karbo for å komme tydelig ketose igjen.

kilokrig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat