Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-13, 02:48   #20
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kyllingkjøttdeig. MUK or not?

Det er kvalitetsforskjell mellom kjøttdeigene, men det betyr ikke at det er MUK i dem. Når man lager MUK så gjør prosessen det slik at vi får ut proteinene som er igjen mot at vi sier hade til tekstur. Det finnes et annet produkt som jeg spiste mye av før, nemmelig medisterfarse. Den har ingen tekstur, men jeg likte det for det!.

De som lager ferdigprodusert mat, som pølser eller kjøttboller, kan lure litt MUK inn i kjøttblandingen slik at vi får brukt proteinkilden uten å merke vesentlig på kvalitetsreduksjonen (MUK er jo tross alt bedre enn å blande ut med stivelse uansett).

Hvis du derimot skulle finne på å kun servere pøser på juleaften så er det jo bare å lage pølser selv. Da styrer du fra hvilken del av grisen det skal komme og du kan bruke fileter sammen med spekket fra ribben og ha nellik og andre julekrydder i.

Nå lager jeg mye av maten selv. Regner med at de fleste her gjør det så vi får i oss vesentlig mindre MUK eller mindre kvalitetskjøtt vi enn mange andre

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat