Tråd: En utfordring
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-08, 00:29   #13
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Sv: En utfordring

Takk for massevis av gode tilbakemeldinger. Dagsplanen her til sist var spesielt nyttig.

Kreft er skremmende, det er jeg helt enig i. Jeg har tenkt å bli frisk av min Bare èn runde cellegift til nå, så skal jeg på etterbehandling med intravenøs behandling hver tredje uke.

Skulle ønske det ble hurtigforsket litt i det med soya og brystkreft. Det er nemlig sånn at den formen for kreft jeg har er spesielt påvirkelig av østrogen, derfor skal jeg få antiøstrogener fra sommeren. Soya inneholder planteøstrogen eller "østrogenhermere" - det er jo derfor de gir f.eks. Tofupill som hjelper kvinner i overgangsalderen med plager relatert til at østrogenproduksjonen gradvis opphører.

Jeg syns det virker logisk at kvinner med østrogenpåvirkelig kreft ikke skal ha soya, men jeg er ikke lege så jeg vet jo ikke helt.

Holder meg unna soya uansett, selvom tofu og soyamelk er noe av det beste jeg vet.

Takk i alle fall. Det er bare èn liten ting jeg gjerne vil si. Jeg har oppdaget at det er mange fler enn meg som sliter med overvekt i forbindelse med cellegiftkur. Vet ikke hvorfor vi øker i vekt, men det kan ha noe med innholdet i de kvalmestillende medikamentene å gjøre.... Så - i tillegg til å tenke helbredelse - for det er jo det primære - tenker jeg vekt, og jeg sliter med selvdisiplinen for jeg er så sulten .

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat