Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-10, 09:17   #21
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Mat for ungene!

En god indikator for denne typen spørsmål er jo nettopp dette at folk er så imot alt "alternativt" at alle fagpersoner som støtter f.eks. lavkarbo faktisk mottar drapstrussler og slikt. Veldig mange mennesker med veldig mye penger har forsøkt i veldig mange år å finne bevis for at de etablere kostrådene er rett og lavkarbo er livsfarlig, og alikevel finnes det ikke engang en eneste indikasjon som tilsier dette.

Når det gjelder barn vil jeg nok passe på at mine fremtidige får i seg nok karbo til å ikke være i ketose. Ikke fordi ketose er bevist skadelig (med mindre man allerede har nyresvikt) men rett og slett fordi insulin er et av kroppens mest anabole hormoner og barnekropper vokser som skudd. Mine fremtidige skal ha plenty av grønnsaker, rødt kjøtt, fisk og ellers sunn mat, så de har alt de trenger av veksthormon, vitaminer, mineraler, og alt annet. Innen den dagen kommer skal også økonomien og alt annet praktisk være så grunnsolid at de kan få endel økologiske godsaker, og ikke leve på Firstprice-altmulig slik jeg gjør.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat